Quotes About Emotion
Desgenais... was firm and serious, although a smile hovered about his lips. He was a man of heart, but as dry as a pumice-stone.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
The fumes of wine fermented in my head; it was one of those moments of intoxication when all that ones sees and hears, speaks to one of the adored.... One would willingly embrace all who smile, and one feels that he is brother of all who live.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Do Not Trifle with Love.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
life is a deep sleep of which love is the dream
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
A happy memory is perhaps on this earth truer than happiness itself.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Your name, merely your name, floods my brain to a point of sweet disgust.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Quelquefois, il y a des sympathies si réelles que, se rencontrant pour la première fois, on semble se retrouver.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Qui aima jamais porte une cicatrice.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
There is no worse sorrow than remembering happiness in the day of sorrow.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Laurette ! Laurette ! Ah ! je me sens plus lâche qu'une femme. Mon désespoir me tue ; il faut que je pleure. ( RAZETTA )
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Je suis rongé d'une tristesse auprès de laquelle la nuit la plus sombre est une lumière éblouissante
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
L'amour était traité comme la gloire et la religion : c'était une illusion ancienne. (P 10)
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Le ciel m'en est témoin, dès le premier moment, Je compris que l'aimer était peine inutile ; Et cependant mon coeur prit un amer plaisir À sentir qu'il aimait et qu'il allait souffrir !
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
J'aime, et je sais répondre avec indifférence ; J'aime, et rien ne le dit ; j'aime, et seul je le sais ; Et mon secret m'est cher, et chère ma souffrance ; Et j'ai fait le serment d'aimer sans espérance, Mais non pas sans bonheur ; – je vous vois, c'est assez.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Mais quel bien fait le bruit, et qu'importe la gloire ? Est-on plus ou moins mort quand on est embaumé ? Qu'importe un écolier, sachant trois mots d'histoire, Qui tire son bonnet devant une écritoire, Ou salue en passant un marbre inanimé ? Être admiré n'est rien ; l'affaire est d'être aimé.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
L'absence ni le temps ne sont rien quand on aime.
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
Ah! Frappe-toi le coeur, c'est là qu'est le génie".
~ Alfred de Musset
BazillionQuotes.com
God! how sad is the sound of the horn deep in the woods!
~ Alfred de Vigny
BazillionQuotes.com
All good poetry is forged slowly and patiently, link by link, with sweat and blood and tears.
~ Alfred Douglas
BazillionQuotes.com
All photographers have to do, is find and catch the story-telling moment.
~ Alfred Eisenstaedt
BazillionQuotes.com
Anger is as a stone cast into a wasp's nest.
~ Pope Paul VI
BazillionQuotes.com
Songs are songs, and to reduce them is to waste them.
~ James Murphy
BazillionQuotes.com
Fighting is a very emotionally draining sport. I don't want to waste time on drama beforehand.
~ Holly Holm
BazillionQuotes.com
I regret those times when I've chosen the dark side. I've wasted enough time not being happy.
~ Jessica Lange
BazillionQuotes.com