Quotes About Emotion
I love you without knowing how, or when, or from where, I love you simply, without problems or pride: I love you in this way because I don't know any other way of loving.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
It was my destiny to love and say goodbye.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you as one loves certain dark things, secretly, between the shadow and the soul.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you without knowing how, or when,or from where. I love you simply, without problems or pride: I love you in this way because I do not know any other way of loving but this, in which there is no I or you, so intimate that your hand upon my chest is my hand, so intimate that when I fall asleep your eyes close.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I don't love you as if you were the salt-rose, topaz or arrow of carnations that propagate fire: I love you as certain dark things are loved, secretly, between the shadow and the soul.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Love is a clash of lightnings
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you without knowing how, or when, or from where. I love you straightforwardly, without complexities or pride; so I love you because I know no other way than this: where I does not exist, nor you, so close that your hand on my chest is my hand, so close that your eyes close as I fall asleep.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Te amo sin saber como, ni cuando, ni de donde. te amo directamente sin problemas ni orgullo: asi te amo porque no se amar de otra manera, sino asi de este modo en que no soy ni eres...
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Te amo sin saber cómo, ni cuándo, ni de dónde, te amo directamente sin problemas ni orgullo: así te amo porque no sé amar de otra manera, sino así de este modo en que no soy ni eres, tan cerca que tu mano sobre mi pecho es mía, tan cerca que se cierran tus ojos con mi sueño.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
En el amor, como agua del mar te has desatado. (In love, you have loosened yourself like seawater)
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Entre los labios y la voz, algo se va muriendo. Algo con alas de pájaro, algo de angustia y de olvido
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I love you as one loves certain dark things.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I touched you and my life stopped
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I remembered you with my soul clenched
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Take bread away from me, if you wish, take air away, but do not take from me your laughter.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Me gustas cuando callas porque estás como ausente. Distante y dolorosa como si hubieras muerto. Una palabra entonces, una sonrisa bastan. Y estoy alegre, alegre de que no sea cierto.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Don't leave me, even for an hour, because then the little drops of anguish will all run together, the smoke that roams looking for a home will drift into me, choking my lost heart.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Saudade é amar um passado que ainda não passou. É recusar o presente que nos machuca. É não ver o futuro que nos convida...
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
White bee, even when you are gone you buzz in my soul You live again in time, slender and silent.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Te amo sin saber cómo, ni cuándo, ni de dónde, te amo directamente sin problemas ni orgullo: así te amo porque no sé amar de otra manera.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Me gustas cuando callas porque estas como austente y me oyes desde lejos, y mi voz no te toca. Parece que los ojos se te hubieran volado y parece que un beso te cerrara la boca. Como todas las cosas estan llenas de mi alma emerges de las cosas, llena del alma mia. Mariposa de sueno, te pareces a mi alma, y te pareces a la palabra melancolia.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
Love, my territory of kisses and volcanoes.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
With kisses your mouth taught me my lips came to know fire.
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com
I will die kissing your mad cold mouth, embracing the lost bouquet of your body, and searching for the light of your closed eyes
~ Pablo Neruda
BazillionQuotes.com