logo

Quotes About Emotion

Think of it as a piano, Anastasia." "I hate the piano.
~ Neal Shusterman
I am but little disposed to put things in writing. One almost always regrets doing so.
~ Charles Baudelaire
I join a heart of snow to the whiteness of swans; I hate movement for it displaces lines, And never do I weep and never do I laugh.
~ Charles Baudelaire
Today I felt pass over me / A breath of wind from the wings of madness.
~ Charles Baudelaire
La mélancolie est l'illustre compagnon de la beauté ; elle l'est si bien que je ne peux concevoir aucune beauté qui ne porte en elle sa tristesse.
~ Charles Baudelaire
The act of love greatly resembles torture or surgery.
~ Charles Baudelaire
Music pierces the sky.
~ Charles Baudelaire
Swan-white of heart; I smile not ever neither do I weep. I am as lovely as a dream in stone.
~ Charles Baudelaire
Angel full of gaiety, do you know anguish?   Angel
~ Charles Baudelaire
Comme un flot grossi par la fonte Des glaciers grondants, Quand l'eau de ta bouche remonte Au bord de tes dents, Je crois boire un vin de Bohême, Amer et vainqueur, Un ciel liquide qui parsème D'étoiles mon coeur
~ Charles Baudelaire
Ton mensonge m'enivre, et mon âme s'abreuve Aux flots que la Douleur fait jaillir de tes yeux!
~ Charles Baudelaire
Ce qu'il y a d'ennuyeux dans l'amour, c'est que c'est un crime où l'on ne peut pas se passer d'un complice.
~ Charles Baudelaire
The Alchemy of Grief
~ Charles Baudelaire
Dear, you evoke white-veiled and lukewarm hours
~ Charles Baudelaire
La haine est une liqueur précieuse, un poison plus cher que celui des Borgia, car il est fait avec notre sang, notre santé, notre sommeil et les deux tiers de notre amour! Il faut en être avare!
~ Charles Baudelaire
Il me semble parfois que mon sang coule à flots
~ Charles Baudelaire
Soit toujours poète, même en prose 
~ Charles Baudelaire
AÅŸk iÅŸsiz güçsüzlerin doÄŸal uÄŸra??d?r.
~ Charles Baudelaire
Qui donc devant l'amour ose parler d'enfer?
~ Charles Baudelaire
Poetry is what happens when nothing else can.
~ Charles Bukowski
Of course it's possible to love a human being if you don't know them too well.
~ Charles Bukowski
in that drunken place you would like to hand your heart to her and say touch it but then give it back.
~ Charles Bukowski
I'm going, she said. I love you but you're crazy, you're doomed.
~ Charles Bukowski
I wish to weep but sorrow is stupid. I wish to believe but belief is a graveyard.
~ Charles Bukowski