logo

Quotes About Healing

You may also be angry with yourself that you couldn't stop it from happening.
~ Elisabeth Kubler-Ross
Elisabeth Kübler-Ross
~ Forgive yourself.
We need time to move through the pain of loss. We need to step into it, really to get to know it, in order to learn
~ Elisabeth Kubler-Ross
We're expected to go back to work immediately, keep moving, to get on with our lives. But it doesn't work that way. We need time to move through the pain of loss. We need to step into it, really to get to know it, in order to learn
~ Elisabeth Kubler-Ross
This time, I heard a loud voice, literally heralding the reality that my daughter was never coming back. This time the depression had no walls, ceiling, or floor. It felt even more endless than before and, once again, I had to deal with this old familiar guest. I learned the only way around this storm was through it." •
~ Elisabeth Kubler-Ross
Forgive them if you need to
~ Elisabeth Kubler-Ross
Ella lo explicó diciendo: —Si yo logro que una sola persona cambie los sentimientos de odio y venganza por los de amor y compasión, entonces he sido digna de sobrevivir.
~ Elisabeth Kubler-Ross
loss counts more than another. It is your loss that counts for you. It is your loss that affects you. Your loss is deep and deserves
~ Elisabeth Kubler-Ross
No se puede sanar al mundo sin sanarse primero a sí mismo.
~ Elisabeth Kubler-Ross
La medicina tiene sus límites, realidad que no se enseña en la facultad. Otra realidad que no se enseña es que un corazón compasivo puede sanar casi todo
~ Elisabeth Kubler-Ross
Grief will happen either as an open healing wound or as a closed festering wound, either honestly or dishonestly, either appropriately or innappropriately.
~ Elisabeth Kubler-Ross
el sentido del sufrimiento es éste: todo sufrimiento genera crecimiento.
~ Elisabeth Kubler-Ross
El conocimiento va muy bien -le dije- pero el conocimiento solo no va a sanar a nadie. Si no se usa.
~ Elisabeth Kubler-Ross
La muerte no es más que una transición de esta vida a otra existencia donde ya no hay dolor ni angustia.
~ Elisabeth Kubler-Ross
Cuando se aprende la lección, el dolor desaparece.
~ Elisabeth Kubler-Ross
mi trabajo con las enfermas esquizofrénicas me había demostrado que existe un poder sanador que trasciende los medicamentos, que trasciende la ciencia, y eso era lo que yo llevaba cada día a las salas del hospital.
~ Elisabeth Kubler-Ross
For Lily, isolation was an important tool for grieving, as it brought harmony to her inner and outer realities. She instinctually knew this, and she also knew that getting back out there was premature for her. And she knew the time would come.
~ Elisabeth Kubler-Ross
Los sueños nos enseñan que nuestro ser querido no es, en esencia, la persona enferma de la que nos despedimos entre lágrimas en el hospital. Ni tampoco es el cuerpo que vimos en el tanatorio. Nuestro ser querido está sano y salvo, es la persona que conocimos y que echamos de menos ahora.
~ Elisabeth Kubler-Ross
acknowledging all that has been lost and learning to live with that loss. It would be too soon for Keith to be able to accept this situation. He can acknowledge the reality of the loss
~ Elisabeth Kubler-Ross
En esos momentos uno puede quedarse en la negatividad y buscar a quién culpar, o puede elegir sanar y continuar amando. Puesto que creo que la única finalidad de la existencia es madurar, no me costó escoger la alternativa.
~ Elisabeth Kubler-Ross
La medicina tiene sus límites, realidad qe no se enseña en la facultad. Otra realidad que no se enseña es qe un corazón compaisvo puede sanar casi todo. Unos cuantos meses en el campo me convencieron de que ser buen médico no tiene nada que ver con anatomía, cirugía ni con recetar los medicamentos correctos. El mejor servicio que un médico puede prestar a un enfermo es ser una persona amable, atenta, cariñosa y sensible.
~ Elisabeth Kubler-Ross
As you grow stronger, it may return from time to time, but that is how grief works. A
~ Elisabeth Kubler-Ross
La única manera como podemos encontrar la paz es dejar que el pasado sea el pasado.
~ Elisabeth Kubler-Ross
I like to listen to sad music when I'm sad. It seems honest. It makes me cry, and sometimes a good cry is the only thing that can make you feel better.
~ Elizabeth Berg