Quotes About Comfort
The Psalms wrap nouns and verbs around our pain better than any other book.
~ Joni Eareckson Tada
BazillionQuotes.com
Jesus went without comfort so that you might have it. He postponed joy so that you might share in it. He willingly chose isolation so that you might never be alone in your hurt and sorrow. He had no real fellowship so that fellowship might be yours, this moment. This alone is enough cause for great gratitude!
~ Joni Eareckson Tada
BazillionQuotes.com
I wished God were like He used to be, a few notches lower. I wanted Him to be lofty enough to help me but not so uncontrollable. I longed for His warm presence, times when He seemed more… safe.
~ Joni Eareckson Tada
BazillionQuotes.com
Next to love, crying is perhaps the most healing activity for the heart.
~ Jonny Bowden
BazillionQuotes.com
You're associating with people who are bad for you not because it's better for anyone, but because it's easier.
~ Jordan B. Peterson
BazillionQuotes.com
Aunt] Patricia smiled, and we walked in silence for a while. But it wasn't a poisonous silence. It was the sort of silence shared by two people who're comfortable enough not to force a conversation ahead of its logical progression. I found this woman's company to be incredibly soothing.
~ Jordan Belfort
BazillionQuotes.com
And besides, my back feels naked without Jacob curled against it.
~ Jordan Castillo Price
BazillionQuotes.com
I tucked him in with his stuffed-animal pet dog—cleverly named Dog-Dog, by the way.
~ Jordan Sonnenblick
BazillionQuotes.com
Yes teenage boys who are fine always cry on their mothers' shoulders until they leave a snot trail.)
~ Jordan Sonnenblick
BazillionQuotes.com
Cógeme de la mano. Vamos, cógeme de la mano. Así... Gracias. Ahora ya no me importan el silencio ni la oscuridad.
~ Jordi Sierra i Fabra
BazillionQuotes.com
Deita ao lado dela, segura sua mão ardente. Esposa. A paz da noite envolve os esposos. O amor é sempre doce e bom, mesmo quando a morte está próxima. Os corpos não se balançam mais no ritmo do amor. Mas nos corações dos dois meninos não há mais nenhum medo. Somente paz, a paz da noite da Bahia.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Por entre cabeças se descobrindo ou se inclinando, a recolher gestos e palavras de conforto e simpatia, em meio ao bulício da cidade, gente a passar, a conversar, a rir, dona Flor caminhou com seu buquê de flores destinadas à campa de Vadinho. Ia em direção ao cemitério mas era na vida que de novo penetrava; ei-la de retorno, convalescente ainda.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
L'allegria va conservata nello champagne; mentre la cachaça tutt'al più consola dalle disgrazie, quando consola
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
O sol deixava cair sobre as ruas uma claridade macia, que não queimava, mas cujo calor acariciava como a mão de uma mulher.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Aun cuando haya pasado nuestra infancia, no por eso nos niega sus mimos una tierna madre: nos faltan sus besos; nuestra frente, marchita demasiado pronto quizá, no descansa en su regazo; su voz no nos aduerme; pero nuestra alma recibe las caricias amorosas de la suya.
~ Jorge Isaacs
BazillionQuotes.com
La naturaleza es la más amorosa de las madres cuando el dolor se ha adueñado de nuestra alma; y si la felicidad nos acaricia, ella nos sonríe
~ Jorge Isaacs
BazillionQuotes.com
I cannot sleep unless I am surrounded by books.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
Güzel bir köÅŸe var. Yiyecek bir ÅŸeyler götürürüz. En çok ne istersin?" "Seni, Portuga." "Ben salamdan, yumurtadan, muzdan söz ediyorum..." "Her ÅŸeyi severim. Evde yiyecek bir ÅŸey bulunduÄŸumuz zaman sevmeyi öÄŸrendik.
~ José Mauro de Vasconcelos
BazillionQuotes.com
Nu încape nici o îndoial?,ÅŸi respingerea poate fi umbra unei mângâieri.
~ Jose Ortega y Gasset
BazillionQuotes.com
it was really something to slip into your woman's arms and go to sleep like real people
~ José Hernández
BazillionQuotes.com
es preferible lo malo conocido a lo bueno por conocer.
~ José Ingenieros
BazillionQuotes.com
A lie among the stars Is a comfortable lie.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
de qué sirve la vida si no se tiene seguridad en el hogar, fe en la justicia, y confianza en la tranquilidad de la conciencia?
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Do you remember that night, that stormy night when you, seeing me alone and crying next to my mother's lifeless body, came toward me and put your hand on my shoulder, the hand that for so long you refused to let me hold, and said to me: 'You have lost your mother, I ever had one.' And you cried with me. [...] Could I ever forget you?
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com