logo

Quotes About Expression

Applaus," zei hij, "wat een vreselijke manier om een kunstenaar te belonen. Hij heeft zich ingespannen de mooiste muziek te zingen of te spelen en het brengt zijn publiek tot niets anders dan het maken van het eentonigste lawaai dat er bestaat.
~ Willem Frederik Hermans
Ik denk te veel. Het interesseert niemand. Mijn gedachten zitten in mij als sardines in een blik. Een blik waarop een verkeerd etiket is geplakt zodat niemand de inhoud kan raden.
Ik schrijf, hoewel ik weet dat men alleen één woord schrijven kan door er tienduizend over te slaan. Maar deze tienduizend blijven zweven als modder in een glas vuil water. Kijkt men er boven in, dan verduisteren zij het neerslag dat op die bodem ligt. Ik zie wat ik geschreven heb alleen maar door de troebele mist van dat wat geen gestalte heeft aangenomen. Begrijpt men nu, waarom het door mijzelf beschreven papier zulk een verontreinigde indruk op mij maakt?
Er zijn twee soorten schrijvers. De eerste soort wil zich, zichzelf, rechtvaardigen als mens. De tweede soort wil zich rechtvaardigen als schrijver.
Ik eet vis met een vieze vork van een vies bord. Deze vis smaakt zo verrukkelijk, dat ik in vervoering een toespraak zou willen houden!
Literatuur is de neerslag of het verslag van een geestelijk avontuur in een taal die eigen, levend en origineel is.
Dagboekschrijvers als ik schrijven hun dagboek met de onuitgesproken bedoeling zichzelf als een ander voor zich te kunnen zien… Eigenlijk zijn ze geen dagboekschrijvers, maar zelfportrettisten, of een mengeling van die twee.
The special calling of the artist is to call the world to a kind of rest or remind it of its restlessness
~ William A. Dyrness
Words and pictures can work together to communicate more powerfully than either alone.
~ William Albert Allard
False eloquence is exaggeration; true eloquence is emphasis.
~ William Alger
Never use the word, 'very.' It is the weakest word in the English language; doesn't mean anything. If you feel the urge of 'very' coming on, just write the word, 'damn,' in the place of 'very.' The editor will strike out the word, 'damn,' and you will have a good sentence.
~ William Allen White
Dip your pen into your arteries and write.
~ William Allen White
With pen and with pencil we're learning to say Nothing, more cleverly every day.
~ William Allingham
You're a true poet: but, my dear, If you would hold the public ear, Remember to be not too clear. Be strange, be verbally intense; Words matter ten times more than sense; In clear streams, under sunny skies, The fish you angle for won't rise; In turbid water, cloudy weather, They'll rush to you by shoals together.
~ William Allingham
Writing is learning to say nothing, more cleverly each day.
~ William Allingham
Kinquering Congs their titles take.
~ William Archibald Spooner
Melody had heard some of these people from the Ukraine singing. He hadn't understood one word. Yet he didn't have to know the words to understand what they were wailing about. Words didn't count when the music had a tongue. The field hands of the sloping red-hill country in Kentucky sang that same tongue.
~ William Attaway
Number of Open Mics (NOM)
~ William B. Snow
Each painting has its own way of evolving...When the painting is finished, the subject reaveals itself.
~ William Baziotes
Harmony of colouring is destructive of artÖ it is like the smile of a fool.
~ William Blake
Art can never exist without Naked beauty display'd.
~ William Blake
There is a smile of love,And there is a smile of deceit,And there is a smile of smilesIn which these two smiles meet.
~ William Blake
The man who never in his mind and thoughts travel'd to heaven is no artist.
~ William Blake
My mother bore me in the southern wild,And I am black, but O! my soul is white;White as an angel is the English child,But I am black as if bereav'd of light.
~ William Blake