logo

Quotes About Expression

Eu queria escrever um livro. Mas onde estão as palavras? esgotaram-se os significados.
~ Clarice Lispector
I have a gift for passion, in the bonfire of a dry trunk I contort in the blaze.
~ Clarice Lispector
I am telling of the instants that drip and are thick with blood.
~ Clarice Lispector
I know what I am doing here: I'm improvising. But what's wrong with that? improvising as in jazz they improvise music, jazz in fury, improvising in front of the crowd.
~ Clarice Lispector
E digo: eu está apaixonada pelo teu eu. Então nós é.
~ Clarice Lispector
Por isso a poesia dos poetas que sofreram é doce, terna. E a dos outros, dos que de nada foram privados, é ardente, sofredora e rebelde.
~ Clarice Lispector
No quiero la belleza, quiero la identidad.
~ Clarice Lispector
Perguntei que bicho era aquele mas na pergunta o tom talvez incluísse: por que você faz isso? Que carência é essa que faz você inventar um cachorro? E por que não um cachorro mesmo então? Pois se os cachorros existem! Ou você não teve outro modo de possuir a graça desse bicho senão com uma coleira? Mas você esmaga uma rosa se apertá-la com carinho demais.
~ Clarice Lispector
Cuando el arte es bueno es porque tocó lo inexpresivo, el peor arte es el expresivo, aquel que transgrede el trozo de hierro y el trozo de cristal, y la sonrisa, y el grito.
~ Clarice Lispector
Escribir es una maldición que salva. Es una maldición porque obliga y arrastra, como un vicio penoso del cual es imposible librarse. Y es una salvación porque salva el día que se vive y que nunca se entiende a menos que se escriba".
~ Clarice Lispector
Para ler, é claro, prefiro o atraente, me poupa mais, me arrasta mais, me delimita e me contorna. Para escrever, porém, tenho que prescindir. Não se faz uma frase. A frase nasce. A vida é mais longa do que a fazemos. Cada instante conta.
~ Clarice Lispector
It is curious that I can't say who I am. That is to say, I know it all too well, but I can't say it. More than anything, I'm afraid to say it, because the moment I try to speak not only do I fail to express what I feel but what I feel slowly becomes what I say.
~ Clarice Lispector
To write I begin by stripping myself of words. I prefer the poor words left over.
~ Clarice Lispector
I don't want to have the terrible limitation of those who live merely from what can make sense.
~ Clarice Lispector
El lenguaje es mi esfuerzo humano.
~ Clarice Lispector
Sometimes—sometimes we ourselves manifest the inexpressive—one does that in art, in bodily love as well—to manifest the inexpressive is to create. In the end we are so happy!
~ Clarice Lispector
Quiero ser anónima e íntima. Quiero hablar sin hablar, de ser posible.
~ Clarice Lispector
Hay un gran silencio dentro de mí. Y ese silencio ha sido la fuente de mis palabras. Y del silencio ha llegado lo que es más precioso que todo: el propio silencio.
~ Clarice Lispector
Naranja en la mesa. Bendito el árbol que te parió.
~ Clarice Lispector
Yes, I know," continued Joana. "The distance that separates emotions from words. I've already thought about that. And the most curious thing is that the moment I try to speak not only do I fail to express what I feel but what I feel slowly becomes what I say. Or at least what makes me act is not, most certainly, what I feel but what I say.
~ Clarice Lispector
Hay muchas cosas por decir que no sé cómo decir. Me faltan las palabras. Pero me niego a inventar otras nuevas. Las que ya existen deben deccir o que se consigue decir y lo que está prohibido. Y lo que está prohibido lo adivino. Si hubiese fuerza. Más allá del pensamiento no hay palabras: se es. Mi pintura no tiene palabras: está más allá del pensamiento. En ese terreno del se es soy puro éxtasis cristalino. Se es. Me soy. Tú te eres.
~ Clarice Lispector
Capta essa outra coisa de que na verdade falo porque eu mesma não posso.
~ Clarice Lispector
Mas se não compreendo o que escrevo a culpa não é minha. Tenho que falar porque falar salva. Mas não tenho nenhuma palavra a dizer.
~ Clarice Lispector
Escrevo e assim me livro de mim e posso então descansar.
~ Clarice Lispector