Quotes About Expression
Eu queria escrever um livro. Mas onde estão as palavras? esgotaram-se os significados.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I have a gift for passion, in the bonfire of a dry trunk I contort in the blaze.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I am telling of the instants that drip and are thick with blood.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I know what I am doing here: I'm improvising. But what's wrong with that? improvising as in jazz they improvise music, jazz in fury, improvising in front of the crowd.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E digo: eu está apaixonada pelo teu eu. Então nós é.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Por isso a poesia dos poetas que sofreram é doce, terna. E a dos outros, dos que de nada foram privados, é ardente, sofredora e rebelde.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
No quiero la belleza, quiero la identidad.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Perguntei que bicho era aquele mas na pergunta o tom talvez incluísse: por que você faz isso? Que carência é essa que faz você inventar um cachorro? E por que não um cachorro mesmo então? Pois se os cachorros existem! Ou você não teve outro modo de possuir a graça desse bicho senão com uma coleira? Mas você esmaga uma rosa se apertá-la com carinho demais.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Cuando el arte es bueno es porque tocó lo inexpresivo, el peor arte es el expresivo, aquel que transgrede el trozo de hierro y el trozo de cristal, y la sonrisa, y el grito.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Escribir es una maldición que salva. Es una maldición porque obliga y arrastra, como un vicio penoso del cual es imposible librarse. Y es una salvación porque salva el día que se vive y que nunca se entiende a menos que se escriba".
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Para ler, é claro, prefiro o atraente, me poupa mais, me arrasta mais, me delimita e me contorna. Para escrever, porém, tenho que prescindir. Não se faz uma frase. A frase nasce. A vida é mais longa do que a fazemos. Cada instante conta.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
It is curious that I can't say who I am. That is to say, I know it all too well, but I can't say it. More than anything, I'm afraid to say it, because the moment I try to speak not only do I fail to express what I feel but what I feel slowly becomes what I say.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
To write I begin by stripping myself of words. I prefer the poor words left over.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I don't want to have the terrible limitation of those who live merely from what can make sense.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
El lenguaje es mi esfuerzo humano.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Sometimes—sometimes we ourselves manifest the inexpressive—one does that in art, in bodily love as well—to manifest the inexpressive is to create. In the end we are so happy!
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Quiero ser anónima e íntima. Quiero hablar sin hablar, de ser posible.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Hay un gran silencio dentro de mí. Y ese silencio ha sido la fuente de mis palabras. Y del silencio ha llegado lo que es más precioso que todo: el propio silencio.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Naranja en la mesa. Bendito el árbol que te parió.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Yes, I know," continued Joana. "The distance that separates emotions from words. I've already thought about that. And the most curious thing is that the moment I try to speak not only do I fail to express what I feel but what I feel slowly becomes what I say. Or at least what makes me act is not, most certainly, what I feel but what I say.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Hay muchas cosas por decir que no sé cómo decir. Me faltan las palabras. Pero me niego a inventar otras nuevas. Las que ya existen deben deccir o que se consigue decir y lo que está prohibido. Y lo que está prohibido lo adivino. Si hubiese fuerza. Más allá del pensamiento no hay palabras: se es. Mi pintura no tiene palabras: está más allá del pensamiento. En ese terreno del se es soy puro éxtasis cristalino. Se es. Me soy. Tú te eres.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Capta essa outra coisa de que na verdade falo porque eu mesma não posso.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Mas se não compreendo o que escrevo a culpa não é minha. Tenho que falar porque falar salva. Mas não tenho nenhuma palavra a dizer.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Escrevo e assim me livro de mim e posso então descansar.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com