logo

Quotes About Expression

El alma que hablar puede con los ojos también puede besar con la mirada.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Por los tenebrosos rincones de mi cerebro, acurrucados y desnudos, duermen los extravagantes hijos de mi fantasía esperando en silencio que el Arte los vista de la palabra para poder presentarse decentes en la escena del mundo.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
What is poetry? you ask, while fixing your blue pupil on mine. What is poetry! And you are asking me? Poetry...is you.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
No digáis que, agotado su tesoro, de asuntos falta, enmudeció la lira; podrá no haber poetas; pero siempre habrá poesía.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
era poeta, tanto que nunca le habían satisfecho las formas en que pudiera encerrar sus pensamientos, y nunca los había encerrado al escribirlos.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Yo quisiera forjar para cada uno de vosotros una maravillosa estrofa tejida de frases exquisitas, en la que os pudiérais envolver con orgullo, como en un manto de púrpura. Yo quisiera poder cincelar la forma que ha de conteneros, como se cincela el vaso de oro que ha de guardar un preciado perfume.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Para hacerte gozar con mi alegría, para que sufras tú con mi dolor, para que sientas palpitar mi vida, hice mis versos yo.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Tú sabes y yo sé que en esta vida con genio es muy contado el que la escribe, y con oro cualquiera hace poesía.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Por los tenebrosos rincones de mi cerebro, acurrucados y desnudos, duermen los extravagantes hijos de mi fantasía, esperando en silencio que el arte los vista de la palabra para poderse presentar decentes en la escena del mundo.
~ Gustavo Adolfo Béquer
The soul that can speak through the eyes can also kiss with a gaze.
~ Gustavo Adolfo Bécquer
Examples of elision in Mexican Spanish abound—pa' instead of para (for), apá instead of papá (father), SanTana instead of Santa Ana, pos instead of pues (well), and my supposed gaffe.
~ Gustavo Arellano
There is a style of life that gives a distinctive personality to one manner of being a Christian. This manner is in fact a limited manner, for no spirituality can claim to be the way to be a Christian. It is simply one way among others.
~ Gustavo Gutiérrez
Thomas loved words, particularly if he didn't understand them.
~ Guus Kuijer
Soms valt het woord als een sneeuwvlok, Soms valt het woord als een steen, Zodat iedereen zegt: stil, daar valt een woord.
~ Guus Kuijer
Tal vez así mueren los poetas: cuando las palabras se agotan.
~ Guus Kuijer
true art, be it painting or novel or drama or music, selects and arranges.
~ Guy Consolmagno
Art is always the replacement of indifference by attention.
~ Guy Davenport
Words dazzle and deceive because they are mimed by the face. But black words on a white page are the soul laid bare.
~ Guy de Maupassant
Les paroles d'amour, qui sont toujours les mêmes, prennent le goût des lèvres dont elles sortent.
~ Guy de Maupassant
Ideas improve. The meaning of words participates in the improvement. Plagiarism is necessary. Progress implies it. It embraces an author's phrase, makes use of his expressions, erases a false idea, and replaces it with the right idea.
~ Guy Debord
I have written much less than most people who write; I have drunk much more than most people who drink.
~ Guy Debord
Dictatorship means shut up, democracy means keep talking!
~ Guy Delisle
fluent speech, there are no real spaces between words, so when two words frequently appear together they can easily fuse into one.
~ Guy Deutscher
Language is mankind's greatest invention – except, of course, that it was never invented.
~ Guy Deutscher